אוטומציה

הביטוי אוטומציה מתייחס למגמה שהחלה בשנים האחרונות המדברת על הפיכתו של חלק מתהליך השיווק הדיגיטלי לאוטומטי במטרה להביא לשיפור בתוצאות ולייעל את עבודתם של המשווקים.

דוגמא קלאסית לאוטומציה מתקיימת בתחום הדיוור. ניתן לייצר מענה מיידי או סדרה של מסרים שישלחו באמצעות המייל ללקוח שלנו בצורה הדרגתית כמו סיפור המוביל אותו פרק אחר פרק עד לסיום. סדרה אוטומטית כזו יכולה להתחיל למשל במייל תודה עם הרשמתו של הלקוח הפוטנציאלי בדף נחיתה או בהצטרפותו למועדון לקוחות, להמשיך במיילים המכילים טיפים או מידע בעל ערך מוסף המאפשר לעסק לשמור את הלקוח "על אש קטנה". במידה והלקוח הוא ליד המיועד לרכוש מוצר כלשהו לא נרצה שהוא יתקרר את שיחת הטלפון המכירתית ולכן מסרים אלו יעזרו לנו לשמור על העניין שלו. במידה ומדובר אך ורק בהצטרפות של הלקוח למועדון לקוחות אנו מעניקים לו תחושה טובה כי ההרשמה אכן השתלמה והוא מקבל ערך מוסף מההצטרפות.

ניתן להתקדם עם התהליך שלב נוסף ולשלב פלטפורמה נוספת למשל שליחת SMS. נוכל להחליט כי כל מי שלא סיים את ההרשמה יקבל SMS מיידי המציע את עזרתנו בתהליך ההרשמה/ רכישה. או לחילופין כל מי שנרשם אך לא פתח את המייל יקבל תזכורת בצורת SMS ועוד.

כלי נוסף בעולם האוטומציות המשתכלל כל הזמן נקרא Chatbots (צ'אט בוטים). הכוונה היא לעוזרים וירטואליים המסוגלים לנהל שיחה, אנושית לכאורה, עם המשתמש ולענות לו על שאלות שונות זה יכול להיות במגוון תחומים החל משירות לקוחות בסיסי וכלה בתפעול טכנולוגי. הבוט הוא עדיין לא בינה מלאכותית והוא לא לומד ומשתכלל עצמאית אלא דורש הוספה של מקרים ותגובות ופיתוח של התסריט הקיים. יצירה של בוט באתר האינטרנט או דף הפייסבוק שלכם לא רק תהפוך תהליכים קיימים לאוטומטים ותחסוך זמן יקר, אלא גם, בסופו של דבר, תטפח לידים בעלי פוטנציאל גבוה יותר להפוך ללקוחות.