איך בונים קמפיין מוצלח? סיפורו של קמפיין

בית/בלוג/איך בונים קמפיין מוצלח? סיפורו של קמפיין

קמפיין מוצלח מורכב מהרבה מאוד מרכיבים – כמו מתכון טוב לעוגה הוא צריך להיבנות באופן מדויק אך בשונה מעוגה יש בו גם מקום לטעויות ולתיקונים, ניתוח מחקר ויכולת לשנות בזמן אמת את צורת הפעילות, זה עיקר המהות של קמפיין טוב.

הרי לכם דוגמא לקמפיין מעניין  שעשינו לאחרונה לאחד מלקוחותינו –  Case study להבנה כיצד בונים קמפיין דיגיטלי בזמן קצר שמצליח להביא תוצאות מוכחות ואם אפשר לומר, אפילו מדהימות.

נתחיל מהגדרת המטרה,  אתר התנ"ך  מייסודה של מכללת הרצוג הוקם בכדי לקדם את לימוד התנ"ך והשימוש בתנ"ך באופן למדני וחוויתי. הגדרת המטרה מורכת מכמה רבדים ושכבות –יצירת מודעות לקיומו של האתר לעושרו ולייחודיותו ויצירת קהילת משתמשים ולומדים פעילה ועקבי.  המדדים שהוגדרו מתבטאים בשני מונחי יסוד Traffic לאתר ( המטרה היא 50,000 גולשים בחודש) והגדלת זמן השהיה באתר מארבע דקות ל 10 דקות (בכדי להגביר שימוש ולימוד מעשי)

מה היה לנו כדי להתחיל את הקמפיין

אתר מתקדם מאוד שעלה לפני כחצי שנה לאוויר עם  כ- 5000  גולשים, זמן שהיה ממוצע באתר  כ-4 דקות ומאגר מידע. עוד דבר אחד חשוב ומשמעותי שהיה לנו הוא תוכן מצוין  פורטל עצום של ידע ומידע, ומותג ערכי.

מה עשינו

  • בנינו אסטרטגיה המורכבת מפעילות בפייסבוק, קמפיין שייצור מעורבות של קהל המטרה על ידי יצירת דף פייסבוק עשיר בתוכן והנעה לכניסה לאתר.
  • הקמפיין הראשוני היה אורגני לחלוטין והניב תוך שעות ספורות מאות לייקים שהתבססו על קהילת החברים של מובילי פרויקט אתר התנ"ך והגשימו את התנועה הראשונית לעמוד האוהדים!
  • קמפיין לייקים למשך יומיים המשיך את המומנטום והניב מעל 100 לייקים איכותיים.
  • לאחר מכן חזרנו ליצירת לייקים אורגניים שהביאו לצמיחה של 280 לייקים בשבוע . עוד הוכחה כי תוכן טוב משולב באימג'ים יחודייםיכולים לייצר תנועה איכותית ומעורבות גולשים.
  • ביצענו קמפיין לפוסטים ספציפיים עם הנעה לפעולה כגון "מה הפסוק החביב עלייך בתנ"ך?" ופוסט הרשמה לקבלת שיעורים ורעיונות למייל. כל הפוסטים לוו באימג'ים חדשניים ומעוררי אסוציאציות כאשר באופן מעניין ביותר האימג' המוביל היה טרנספורטר צהוב תקוע במדבר. המסקנה המתבקשת היא שאימג'ים טובים שלא תמיד קשורים אבל מעוררי מחשבה ורגש יניעו אנשים לפעולה.
  • ביצענו טרגוט לכל מאגר המידע שבנינו שהוביל למאות כניסות חדשות לאתר ישירות מפייסבוק. במהלך שבוע של פעילות מגמת התנועה לאתר ישירות מפייסבוק עלתה באופן משמעותי. על כל הנכנסים החדשים ביצענו רימרקטינג שסרק מעל 2000 כניסות חדשות בשבוע
  • גולת הכותרת של שלב א' בקמפיין היו הגילויים הראשונים אחרי שבוע בלבד : זמן השהות באתר עלה בכמעט דקה והעמודים בהם שהו המשתמשים היו העמודים הספציפיים אליהם הפננו אותם; גם בקמפיין סלולרי וגם בקמפיין פייסבוק הם חיפשו והשתמשו בתוכן שאליו כיוונו אותם.
  • לקראת סיום השבוע וצמוד מאוד לאתגר התוכן הגדול אותו הגדרנו לעצמנו – חג הפסח – יצרנו ניוזלטר שמטרתו הייתה חשיפה למותג ותנועה לאתר. הניוזלטר עוצב ונבנה במיוחד מתוך תפיסת "נקודות חמות" בכל דיוור אלקטרוני שמובילות לכניסות לאתר.
  • התוצאות הדהימו גם אותנו: 31% פתיחה 2,524 מיילים נפתחו  1,318 קליקים (52%), כלומר אנשים שנכנסו לאתר ושהו בו !
  • או במילים אחרות, השתמשו בתוכן המצוין והפכו לחלק מקהילת הלומדים של תנ"ך הרצוג. מעכשיו, גם הם מטורגטים ונשיב אותם לאתר באמצעות רימרקטינג בקמפיין גוגל. בתוך כל זאת נרשמו מעל 160 לומדים חדשים  בדף הנחיתה וגם הם החלו להיכנס לאתר באופן מיידי .

Untitled

אז מה ניתן ללמוד עד כה?

תוכן טוב הוא המנוע של עולם השיווק. באמצעותו, מוצרים או שירותים שינגישו ערכים ואיכות יהפכו להיות המותגים המובילים ברשת.
קהל מטרה ממוקד ונאמן הוא המנוע לקמפיינים טובים ולכן מומלץ לטרגט את האנשים שיהפכו להיות קהילה אשר תניב את התוצאות הכי טובות. דברים נוספים שחשוב ללמוד כשבונים קמפיין מהסוג הזה, כלים טובים הופכים את המוצר לנגיש, הם מאפשרים למנהל הקמפיין להשיג את מטרותיו וגם למדוד אותם – לשם כך תזדקקו  לצוות טוב ומקצועי, חשיבה יצירתית, עבודה בReal Time  והסקת מסקנות תוך כדי תנועה.

shutterstock_379772323

2017-07-03T12:26:13+00:00