היתרון הגדול ביותר של בנייה והפיכה למותג ברשת, הוא שאין זה תלוי בגודל העסק שלכם, או אם יש לכם עסק בכלל. הזירה האינטרנטית מייצרת מצב של (כמעט) שוויון בין חברות עתירות תקציבים לבין פרסונות ואנשים אנונימיים לחלוטין.

בניית מותג ברשת היא חוד החנית של כל אדם או עסק השואפים להגיע לקהלים חדשים ולהרחיב באופן קבוע את קהל לקוחותיהם. מותגים צוברים סביבם עוקבים רבים ברשתות החברתיות, וככל שהם מייצרים יותר תוכן, כך גם מנועי החיפוש מקדמים אותם לתוצאות גבוהות יותר.

בניית מותג היא תהליך מתמשך שדורש יצירה בלתי פוסקת של תכנים חדשים, מעניינים ומרגשים שיגרמו לקהל הגולשים להתחבר למותג שלך רגשית ולייצר עליו שיחה ברשת ומחוצה לה. מותגים מצליחים נתפסים כמובילי דעה ואופנה. הם מכתיבים קווי התנהגות וטרנדים ומעטים מהם הופכים למילים נרדפות לפעולות או מוצרים מסוימים.

יחד עם זאת, כיצד ניתן להפוך את העסק שלכם למותג מצליח ומדובר ללא השקעה של אלפי שקלים (או יותר) בשנה בפעולות יחסי ציבור ופרסום יקרות?

זהות המותג

למותג שלכם חייבת להיות זהות ייחודית. מותג שמתחקה אחר הצלחה של מותג אחר תמיד ייתפס כחיקוי.
תכננו היטב את זהות המותג שלכם. לכו עם הרגש. זכרו שכעסק, אתם הוא המותג!
עמדו בחוד החנית, דברו על המותג שלכם ואל תפחדו להביע את דעתכם דרכו על נושאים מסוימים.
נכון, לא כולם יאהבו את זה, אבל רק כך המותג שלכם יהיה ייחודי ומעניין.

בנו קשרים וצרו גשרים

התחברו לכאלו שכבר הצליחו בתחום שלכם. לרוב הם אינם יריבים שלכם, אלא מקורות השראה ללמידה מהצלחות. אם מישהו כבר הצליח היכן שאתם מתחילים, למדו ממנו, שפרו את מה שנראה לכם ראוי לשיפור והישארו עם היד על הדופק בתוך כל השינויים בענף שלכם.
צרו גשרים בין העסק שלכם ללקוחות שלכם באמצעות כתיבת בלוג , עדכון סטטוסים בפייסבוק ואם ברשותכם רשימת כתובת מייל, שילחו אחת לתקופה ניוזלטר עם מספר עדכונים. כך תאפשרו ללקוחותיכם האפשריים לראות אתכם, בלי שבהכרח חיפשו אתכם.

התמקדו בתוכן, לא בפרסום

פרסום זו מילה גדולה ויפה. כולם רוצים פרסום מהיר לעסק. אבל הפרסום האמיתי נמצא בתוכן.
צרו תכנים על תחום העיסוק שלכם, אני קורא לזה "עולם התוכן של העסק". כתבו בחופשיות, לא כמו פרסומת בעיתון או בטלוויזיה. תוכן אותנטי מדבר ללקוחות שלכם בגובה העיניים.
מהו תוכן אותנטי אתם שואלים? ובכן, כל דבר שאינו מנסה למכור קודם כל.
תנו טיפים, שאלו שאלות, הכינו מדריכים בנושאים שונים ודאגו לתעד את הפעילות שלכם או של המתרחש בעסק שלכם בתמונות. זו הדרך הטובה ביותר לפרסם אותו.

אל תשימו את כל הביצים בסל אחד

קידום אינטנסיבי של העסק שלכם בפייסבוק, מקדם אותו – בפייסבוק.
אבל הלקוחות שלכם מחפשים תוכן גם בגוגל, מקבלים מיילים, מדברים עם אנשים אחרים.
הם גם לא מצפים לקבל מכם תוכן, ועל כן, חשוב להיות במגוון פלטפורמות דיגיטליות במקביל.

אל תחכו שמשהו יקרה, צרו אותו

האם גם אתם לא מעדכנים את הפייסבוק כי "לא קורה שום דבר מיוחד"?
ובכן, זו שגיאה קלאסית. למעשה, כל דבר שקורה לכם בהקשר לעסק שלכם, הוא חדשות ותוכן שכדאי לשתף עם העוקבים שלהם.
הרגעים הלא מתוכננים, המצחיקים, המרגשים ואפילו המכעיסים הם אלו שמקרבים את המותג שלכם לקהל ובונים אצלו מחויבות גבוהה יותר להמשך צריכת התוכן שלכם.