פייסבוק

בית/קמפיינים/פייסבוק

קמפיין Facebook

הכירו את המדינה הגדולה בעולם!
הרשת החברתית שנכנסה לחיינו לפני פחות מעשור הפכה להיות מקום מצוין להראות ולהיראות גם בפני לקוחות פוטנציאליים וגם בפני המתחרים בענף. היום, רוב בעלי העסקים והארגונים צריכים שיהיה להם דף עסקי ממותג ומקצועי, עם תוכן רלוונטי, מתחדש ומעניין. האפשרות לייצר סיפור מותג מעל דפי ה Facebook היא אדירה, סיפור המבוסס על כתיבה שיווקית-קריאייטיבית, גרפיקה מהודקת ויפה ועדכונים תכופים של הדף, תוך שימוש בכלי הפרסום שברשותה.

בשנת 2017 כמות המשתמשים ב Facebook עומדת על 1.59 ביליון איש כאשר רק בישראל יש 4.4 מיליון משתמשים פעילים. לכן, זהו אפיק שיווקי נרחב ופופולארי מאוד בקרב מי שמעוניין לייצר חשיפה למותג, מעורבות בפרסום או הכרות עם לקוחות פוטנציאלים.

פייסבוק

Facebook מאפשרת למותגים לקבל חשיפה בשני מישורים, האורגני והממומן: 
1. המישור האורגני הוא חלק חינמי (המכונה תוכן "אורגני") – בחלק זה, פייסבוק מעניקה חשיפה של 2%-5% מהפרסומים לחברים בדף ועל כן, בדרך זו, בד"כ מומלץ לעלות תכנים שהם מוגדרים פחות "מכירתיים" ויותר תדמיתיים ממצבים את העסק כמוביל ידע בתחום.
2. המישור השני, הוא פרסום שפייסבוק דורשת בגינו תשלום (פרסום זה מכונה "ממומן").
הכלי הנ"ל הינו אחד הכלים היעילים של Facebook להגדלת ההכנסה הפוטנציאלית לעסק, באמצעותו ניתן להגיע לקהל יעד מדויק לפי דרישות הלקוח, לכוון לאזור גאוגרפי ותחומי עניין מסוימים ולגרום לתפוצה רחבה ומותאמת של המסר השיווקי.

פייסבוק

אילו סוגי קמפיינים קיימים ב Facebook?

סוג הקמפיין נקבע בהתאם למטרות העסקיות, כך למשל אם מטרת הלקוח היא הרשמה לטובת רכישת כרטיסים לכנס או הרשמה לקורס, יתאים לו קמפיין המרות, בעוד שלקוח המעוניין בהחדרת מותג חדש לשוק מומלץ שיעשה שימוש בקמפיין חשיפה.

אם כך, כיצד ניתן להתאים קמפיין למטרה? ומהם סוגי הקמפיינים המובילים בתחום?

קמפיין המרות: בקמפיין מסוג זה המטרה היא הרשמה של מתעניינים לצורכי מכירות. נייצר תוכן מעניין, מושך ומכירתי המניע לפעולה (להרשמה). את המתעניינים נפנה לטופס נחיתה לשם השארת פרטים. מוצרים אותם נמליץ לקדם בסוג זה של קמפיין: הרשמה לכנס, קורס או סדנה, מכירה של מוצר מסוגים שונים למשל מתחום הנדל"ן, המלונאות והתיירות, הקוסמטיקה והיופי ועוד.

קמפיין חשיפה למותג: בקמפיין מסוג זה המטרה היא ליצור חשיפה רחבה למותג או לשרות. כלומר, נרצה להבטיח שכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים יראו את הפרסום. לרוב נייצר תנועה לאתר הלקוח בכדי "לצבוע" את אותם המתעניינים ולייצרremarketing  שיופנה אליהם ואל אנשים הדומים להם. בכך אנחנו מגדילים את החשיפה העתידית הפוטנציאלית ובונים תודעת מותג ברשת.
מה נמליץ לקדם בסוג זה של קמפיין: מותג או מוצר חדש המעוניין לפרוץ לשוק, חיזוק ושיפור המוניטין של מותג קיים, השקה של אתר חדש ועוד.

קמפיין מעורבות: בקמפיין מסוג זה המטרה היא ליצור אינטראקציה עם לקוחות פוטנציאלים מתוך עניין ואכפתיות. כמובן שתופעת לוואי מבורכת של קמפיין מעורבות היא חיזוק המודעות למותג ו/או חשיפתו בפני לקוחות חדשים. בקמפיין מסוג זה נרצה לייצר מעורבות גבוהה בפרסום עצמו. המעורבות נמדדת על ידי הקלקות, תגובות גולשים, שיתופים ולייקים לפרסום ולעמוד העסקי. התוצאה הנלווית היא הגדלת מספר העוקבים בדף, חשיפה אורגנית רחבה בנוסף על הממומנת ועוד.
מה נמליץ לקדם בסוג זה של קמפיין: כאשר הלקוח מעוניין להגדיל את מספר העוקבים בדף העסקי, או לייצר עניין ושיח בדף עצמו, כאשר הלקוח לא מוכר מוצר אבל רוצה להישאר בתודעה של הקהל מתוך מעורבות ממשית, חשיפה למותג.

2017-07-03T12:26:12+00:00