7 מגמות תוכן שיווקי שילוו אותנו ב-2017

בית/בלוג/7 מגמות תוכן שיווקי שילוו אותנו ב-2017
  1. מיפוי כל המקומות שבהם נמצא הלקוח

כל המותגים חייבים למפות את המקומות דרכם לקוחותיהם יכולים ליצור אינטראקציה ומעורבות עם אותו מותג. לאחר מכן, לספק תוכן אופטימלי בהתאמה לפורמטים שונים. בצורה הזו, ללקוחות הפוטנציאליים יהיה את המידע הדרוש כדי לעשות את הצעד הבא, מכל מקום. האם אתם נמצאים בכל הפלטפורמות שהלקוחות שלכם משוטטים בהן?

shutterstock_289830398

 

2. יצירת תוכן עבור לקוחות קיימים

לפי Adobe, ארבעים אחוז מההכנסות של חברה ממוצעת מגיעות מהלקוחות הנוכחיים ואומנם רק שני אחוז מהתקציב מושקעים במאמצי שימור לקוחות. בשנת 2017, משווקי תוכן חכמים ייצרו יותר תוכן עבור לקוחות קיימים וירחיבו את המאמצים לשימור לקוחות.

יצירת תוכן אך ורק עבור לקוחות חדשים פוטנציאלים, היא הזנחה מובהקת של חלקים אחרים חשובים בתפקיד של משווק התוכן.

3. אימוץ תוכן שמשתנה תוך כדי תנועה – On The Fly

לייצר תוכן בזמן אמת זה לא תמיד אפשרי, אבל בהחלט תוכן שהוא כמה שיותר מיידי, רלוונטי, לולאתי (סדרתי), קצר וקולע. אתם לא חייבים לכל סרטון שתרצו להעלות ברשת – הפקה של צוות צילום מהוקצע ואת הגרפיקאית בפעולה. יש דברים שאפשר לעשות לבד ועדין יצא סרטון נהדר.

מסקנה: להפסיק לבזבז זמן ולחכות למשהו שיהיה 95% מדהים כשאפשר לעשות אותו 88% נפלא -הרבה יותר מהר, אפקטיבי, ועם פחות "נזק" בתקציב.

4. מיקוד בסיפורים אמיתיים

אם בעבר התוכן השיווקי כלל סיפורים משויפים ומעוגלי פינות, הרי שהיום, המטוטלת מראה על הכיוון השני.

דור ה-Y מתעב שקרים. מדובר בדור שהפך להיות קבוצת הצרכנים הדומיננטית כיום בשוק ולכן מומלץ שהתוכן שלנו ישדר את האמת הישירה, המחוברת לקרקע.

נזכיר כאן גם את ה-וידאו לייב שצבר וצובר תאוצה ויראלית ואפקטיבית, אשר ידרוש מהמותגים הגדולים להרגיש בנוח עם תקשורת דוקומנטרית.

shutterstock_414414505

 

5. תוכן מדוייק יותר

אחד הטרנדים של 2017 מדבר על יצירה של פחות תוכן אבל תוכן שהוא יותר טוב ואפקטיבי. לאו דווקא במשוואה של פחות תוכן = תוכן יותר טוב, אבל זה לדיון אחר.

אם אחת המטרות שלכם ב-2017 היא להעלות את רמת יעילות התוכן, איך עושים זאת?

הסוד הוא בבחינה של משתני התוכן: הכותרת, התמונה, התוכן המניע לפעולה –  זאת על ידי שיחה, קבוצות מיקוד ועוד.

(In 2017 content marketing success will be about test, test, test not guess, guess, guess.”(@jaybaer6 highlight to tweet"

6. שימוש גם בAR – ו- VR

שנת 2016 הייתה שנת פריצת הדרך של Augmented reality – AR.

כמשווקים, לבטח נתקלתם בתופעה, מדובר בטכנולוגיית מחשוב המשמשת כהעתק של המציאות. במציאות זאת משולבים אלמנטים וירטואליים אשר מתמזגים עם הסביבה האמיתית בזמן אמת ובאופן אינטראקטיבי. השימוש באלמנטים של צליל ואיורים על המרקע הופכים את המציאות לאינטראקטיבית.

5

AR היא דרך פנטסטית להוסיף עומק ורלוונטיות לתוכן השיווקי שלכם ונראה הרבה מקרים שנוכל ללמוד מהם ב-2017.

הסיפור הוא דומה עם – Virtual reality  – VR   יותר ויותר ארגונים וחברות עושים שימוש במציאות וירטואלית משכנעת שמשרתת את המסר והתוכן השיווקי ונותנת כוח אדיר לסיפור.

על מה מדובר בדיוק: מציאות מדומה, היא סימולציה של סביבה, מלאה במידת האפשר, באמצעות מחשב או טלפון נייד, באופן הנותן למשתמש המחשב אשליה כי הוא באמת בסביבה המציאותית אותה מדמה המחשב וכי הוא אינו משתמש במחשב. חלק ממערכות המציאות המדומה מדמות את כלל החלל בו מצוי המשתמש לסביבה אחרת וחלק מהן מדמות רק את המחשב וסביבתו הקרובה לחלק מסביבה אחרת.

עולם המציאות המדומה תופס תאוצה, וכיום ניתן לקבל את חווית המציאות המדומה ב-2 דרכים עיקריות. האחת, על ידי שימוש בטלפון הסלולרי תוך הצבתו בתוך מתקן מיוחד בדמות משקפיים שנועד לצורך הדמיית המציאות. השנייה – שימוש בקונסולה ייעודית המכילה משקפיים מיוחדות הכוללות את החומרה הנחוצה להדמיית המציאות ברמה גבוהה בהרבה מהעבר.

4

 

7. עלייתו של איש האשכולות בשיווק

עולם השיווק תמיד הכיל בתוכו תחומי מומחיות: כתיבה שיווקית, שיווק ברשתות חברתיות, תוכן שיווקי בדיוור, פרסום בסלולר וכדומה. ב-2017 נראה עלייה באנשי שיווק שמתמחים גם וגם ויודעים הרבה מהכול וכך משרתים מספר תפקידים בפרויקטים. כלומר, ההתמחות עדין תהיה בנישה מסוימת, אך איש השיווק ידע לבצע ולייצר גם בתחומים המקבילים. השינוי הזה ישפיע רבות ההתנהלות בארגונים ודרך הביצוע של פרויקטים שיווקיים.

2017-07-03T12:26:12+00:00