בית/ניהול קהילות
ניהול קהילות 2017-07-03T12:26:11+00:00

מה זה ניהול קהילה (Community Management) ואיך זה משפיע על המוצר המותג או הערך שלכם ?

קהילה וירטואלית היא כח אדיר למותגים ולערכים, חברות רבות ועסקים לא מעטים נוטים להסתפק בניהול פרסום ומדיה ולוותר על הכח האמיתי הטמון בפעילות האינטרנטית – ניהול קהילת גולשים .

מה זה קהילת גולשים ?

בשונה מאמצעי מדיה אחרים לפניו, האינטרנט יוצר תחושה של קהילה. בראשית היו ברשת קבוצות דיון, לוחות מודעות וירטואליים וחדרי צ'אט אשר שולבו בדרך כלל בפורטלים הגדולים. כיום קיימים אזורים שלמים בתוך רשת האינטרנט המאגדים לתוכם קבוצת אנשים להם יש משהו במשותף – אינטרס או עניין .

רבות מן הקהילות הללו תוכננו כך שהמבקרים בהם יבצעו צ'אט- או דיון  יסחרו וייצרו אינטראקציה- מעורבות. קהילות on –line  גורמות למבקרים להביא תנועה רבה יותר לאתרים המקושרים אליהם והן אף יכולות לשמש כאמצעי מצוין לשיווק ישיר לקהל בעל מאפיינים דומים או אינטרסים משותפים

קהילות וירטואליות מאופיינות בנאמנות הגולשים-  החברים בקהילה מפתחים הרגל לחזור לאתר שוב ושוב. הם מתרגלים לאתר ומרגישים בו ממש "בבית", במיוחד אם הם משתתפים באופן פעיל בדיונים, או בתרומת התכנים.

למה זה טוב למותג שלך ?

הדבר הכי קשה הוא " לגייס לקוח " בעולם שבו קל לרכוש קל גם לבטל עסקה – Easy come Easy go קהילות וירטואליות יוצרות נאמנות לקוח הזדהות עם המותג או המוצר ובתהליך ארוך אך עקבי מצמצמות את עלות גיוס הלקוח מורידות נטישה וכמובן יוצרות פעילות לקוחות לגיוס חברים חדשים לקהילה .

במילים אחרות – הקהילה היא הדרך הווירטואלית הטובה ביותר לצמצם עלות גיוס לקוח ולהגביר מעורבות לקוחות במותג או בערך .

קהילות מסייעות גם להבאת עסקים. מן הרגע שהגולשים מכירים את האתר, הם מרגישים בטוחים יותר לקנות דרך האתר הזה לעומת אתרים בטריטוריה לא –מוכרת.

קהילות יוצרות גם "דביקות" (הנטייה להישאר באתר זמן רב) והדביקות יוצרת נאמנות, נאמנות יוצרת תנועה ואמון, והאמון הוא המפתח לעסקים מצליחים.

cm_p2

למה הארגון שלך צריך מנהל קהילה ?

מנהלי הקהילה מתווכים  המידע העצומה שמעבירים הגולשים (בקשות, תלונות, הצעות לשיפור המוצר, שאלות או סתם קשקושים) לבין תהליכי קבלת ההחלטות בארגון  או המותג במידה רבה מנהל הקהילה הוא האיש שלך בשטח. תפקידו של מנהל הקהילה הוא לייצר מידע מעורבות ושיח וגם לאסוף מידע "נע" (Raw data) ולהפוך אותו לתהליך קבלת החלטות בארגון או בחברה .

איך אנחנו מנהלים קהילה וירטואלית ?

ב T- ROO עוסקים רבות ביצירת מנגנוני שיווק חוצי פלטפורמות – ההבנה כי גיוון הכלים והאפשרויות לפנות את קהל המטרה היא חלק מפעילות התוכן האינטנסיבית שיוצרים מנהלי התוכן של T-ROO  שילוב הפלטפורמות תוך יצירת תוכן עיקבי ומערב הם התשתית ליצירת קהילת לקוחות ומשתתפים פעילים בעולמות התוכן של המוצר , הערך שלך או המותג שלך .

קל מאד לשלוח מכתב בדואר אלקטרוני להמון אנשים בלחיצת כפתור. יותר קשה לעבור מדלת לדלת ולכנס את אותו מספר אנשים לשיחה בקבוצה, אבל יש כאן טעות אופטית. אם רוצים להגיע לתחושה של "קהילתיות" וירטואלית, צריך להשקיע בה לא פחות עבודה מאשר בארגון קהילה "ממשית".

כניסה למהלך של יצירת קהילה וירטואלית דורשת הגדרה מדוייקת של מטרותיה, הבנה של הקשיים הצפויים בדרך והקצאת זמן ואנשים שייקחו על עצמם את ההקמה והתחזוקה החברתית" של הקהילה.

ניהול קהילה וירטואלית דורש ניסיון בהשתתפות פעילה בקהילה מסוג כזה. למנהלי קהילות וירטואליות דרושה הבנה של החוויות והתהליכים, האישיים והקבוצתיים, המתעוררים במפגש וירטואלי בין אנשים. יש צורך לזהות אילו שיחות ואיזה מידע מושך אנשים להצטרף, אילו שיחות יעודדו השתתפת ואילו התנהגויות יגרמו למשתתפים להפסיק לקרוא או לעזוב את הקהילה

את הדברים הללו אנחנו יודעים לעשות עבור הארגון שלך – שילוב כלים ופלטפורמות ושילוב ידע וערכים .

cm_p