YouTube

נכון לשנת 2017, YouTube, השייכת לגוגל, הנה פלטפורמת הווידאו הגדולה בעולם עם יותר ממיליארד משתמשים (1 מכל 3 אנשים המשתמשים באינטרנט) ובישראל לבדה – למעלה מ-3.5 מיליון משתמשים.

הגולש הממוצע, בדרך כלל ימצא שימוש בפלטפורמה זו לשמיעת שירים, צפייה בסרטונים משעשעים, חיפוש אחר סרטוני הדרכה ללמידה של תחום חדש, הרכבה של מוצרים וכדומה.

כמו בכל פלטפורמה אחרת בדיגיטל, חשוב להבין ולנתח את מטרת הקמפיין על מנת להחליט איזה אמצעי מדיה עדיף ואיפה נשיג את התוצאות הטובות ביותר עבור מטרה זו.

4 מטרות פרסומיות ש-YouTube יכולה להוות פלטפורמה מומלצת עבורכם:

  1. חשיפה/מודעות – חשיפת הסרטון שלכם לקהל יעד ייעודי ורלוונטי וצירת מודעות לשירותים/מוצרים.
  2. העדפה – העדפה של הגולש למוצר שלנו בסביבה התחרותית.
  3. תנועה איכותית לאתר (לידים) – הבאת גולשים לאתר לאחר שהם צפו בסרטון.
  4. הגדלת ה-Counter – אנחנו רוצים "להשוויץ" במספר צפיות גדול או שימוש בסרטון למטרות ויראליות/פוליטיות וכו'.

סוגי הפרסום בYOUTUBE:

YouTube למעשה מוכרת לנו מוצר שנקרא True View. כלומר, מחייבת אותנו רק בגין מי שבאמת צפה בפרסומת ולא רק נחשף אליה.

את ה-TrueView אנו יכולים להזמין במספר פורמטים שונים של מודעות:

  • In-Search – מודעה אשר תופיע כאשר משתמש יחפש תוצאות של סרטונים בתוך YouTube (בדומה לפעילות בשימוש בחיפוש גוגל). כאשר יש חיפושים על סרטונים רלוונטיים בתחום – כמעט תמיד מומלץ להשתמש בה. מודעה זו מייצרת את ההקלקות האיכותיות ביותר, אך בדרך כלל מחיר הקליק בה יהיה הגבוה ביותר.
  • In-Display – מודעה אשר תופיע לצד סרטונים רלוונטיים או בתוך הסרטונים עצמם.
    היתרונות של מודעות אלו הם שילוב בין תנועת גולשים איכותית בעלות סבירה לבין מאסה של הקלקות רלוונטיות ולכן נשתמש בה במרבית המקרים.
  • In-Slate – מודעה שתופיע בתוך סרטונים לפני הצפייה (עבור שותפים עסקיים של גוגל) ובה המשתמש יוכל לבחור בצפייה בסרטון שלכם או בצפייה בפרסומות בתוך הווידאו שהוא בחר:
    מודעות אלו מייצרות הקלקות סבירות אך הן עלולות "להטריד" את המשתמש מכיוון שהן מפריעות לו לראות את הסרטון שהוא ביקש.
  • In-Stream – אלו סרטונים שמתחילים לרוץ באופן אוטומטי לפני סרטונים אחרים ב-YouTube כאשר למשתמש יש אפשרות לדלג על הסרטון בתוך חמש שניות. אם המשתמש לא דילג על הסרטון בתוך 5 שניות – נספרת צפייה לסרטון והוא יכול להמשיך לראות אותו. אלו מודעות שאפשר לדלג עליהן מתי כדאי להשתמש באופציה הזו? בעיקר כאשר רוצים לייצר מאסה של חשיפה לסרטון. בנוסף, חשוב לדעת שמספר הצפיות כאן מתווסף למונה הצפיות הכללי של הסרטון.

בכל האופציות, חשוב לשים דגש חזק לפתיח מסקרון ומעניין לסרטון בכדי למשוך את הגולשים להמשיך לצפות בו. כמו כן, במקרים רבים, המותג ומטרתו השיווקית ידרשו הפקת סרטון בתקציב לא קטן.